Tiếp tục đẩy mạnh việc học tập, làm theo tư tưởng, tấm gương đạo đức và phong cách Hồ Chí Minh. Tiếp tục thực hiện có hiệu quả các cuộc vận động lớn: Cuộc vận động “Hai không”, “Mỗi thầy cô giáo là một tấm gương đạo đức, tự học và sáng tạo”, phong trào thi đua “Xây dựng trường học thân thiện, học sinh tích cực”.

CHỦ ĐỀ NĂM HỌC 2018-2019

Thư điện tử




Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Giáo án Tiếng Anh 9

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: nguyenhoangnt
    Người gửi: Phan Đinh Quốc Nghĩa (trang riêng)
    Ngày gửi: 01h:04' 31-08-2009
    Dung lượng: 291.6 KB
    Số lượt tải: 23
    Số lượt thích: 0 người
    unit 6 : the environment
    I. Aim
    Helping students:
    - to ask for and give reasons.
    - to persuade somebody to do something.
    - to complete a questionnaire.
    - to write a letter of complaint.
    II. Language focus
    1. Adverbs clauses of reason.
    2. Adjective + that clause
    3. Conditional sentences type1.
    III. Vocabulary
    Verbs: Adjectives: Nouns:
    (to) cover disappointed deforestation garbage
    (to) minimize polluted dump hedge
    (to) persuade unpolluted dynamite junkyard
    (to) prevent environment mass
    (to) provide fence pesticide
    (to) reduce flow rock
    (to) spray fly row
    (to) wrap foam sewage
    (to) pollute folk trash
    pollution
    V. Unit Allocation
    Lesson 1
    (1) Before you read
    (2) Listen and Read.
    (4) Listen
    Reading about the work of a group of conservationists and listening for details to complete the notes.
    
    Lesson 2
    (3) Speak
    Practice in persuading somebody doing something.
    
    Lesson 3
    Language Focus 1-3
    Revision of some adjectives and adverbs and practive in adjective + the clause.
    
    Lesson 4
    (5) Read
    Reading a poem for details about the environment.
    
    Lesson 5
    (6) Write
    Practice in writing a letter of complaint
    
    Lesson 6
    Language Focus 2-5
    Practice in Conditional sentences type 1 and adverb clause of reason beginning with because, since, as...
    
    Period 37: Date of planning 16- 01 2008
    Date of teaching 22- 01- 2008 (9B, 9D)
    unit 6 : the environment
    Lesson 1: Section: - Getting started (page 47)
    - Lesten and read (page 47, 48)
    - Listen (page 50)
    Aim: Reading about the work of a group of conservationists and listening for details to complete the notes.
    Objective: By the end of the lesson, students will know more about th environment problems and the solutions.
    Teaching aids
    Text books, pictures.
    Procedure
    
    Stage/Steps/ Activities
    Work
    arrangement
    Note board/ Contents
    
    I: Warm-up
    *Brainstorming
    - Ask students to think of the environmental problems in their city.

    - Get students to go to the board and write down their ideas.
    air pollution


    


    T-whole class



    * Possible answers:
    - the destruction of the forests.
    - rubbish/ garbage/ trash
    - smoke from cars, motorbikes...
    - smoke from factories
    
    II. Pre-reading
    1. Pre-teach vocabulary
    - Elicit words from Ss
    (explanation: the destruction of the forests)

    (picture)

    (picture)

    (synonym)
    *Checking vocabulary:
    what and where.
    - Write the words on the board, put word in each circle
    




    T-whole class
    .
    

    I. Vocab
    -deforestation (n) : sự tàn phá từng
    - garbage dump (n): đống rác
    - dynamite fishing (n): việc đánh bắt cá bằng thuốc nổ
    - spraying pesticides (n): việc phun thuốc diệt sâu bọ.
    - disappointed (by/ about/ at something) (adj): thất vọng, buồn rầu.
    - sewage (n): nước thải, nước cống.







    
    2. Matching
    - Ask students to look at the six pictures on page 47 in their text books.
    - Ask them to match the words in the box with the correct pictures

    3. Prediction.
    - Ask students to keep the books closed.
    *S et the scene: “Mr. Brown is talking to some volunteer conservationists. Guess the place where they are going to work.”
    - Give students 1 minute to guess.
    - Give feedback.

    III, While reading
    - Ask students to open their books and read the text on page 47-48
    - Let students check their prediction.
    1. Matching
    -Ask students to match the names in column a with the activities in column B (exercise 2a on page 48)
    - Ask them to read the text again and work in pairs to match






    IV. Post reading
    V. Home work




    
    Individual
    work






    Individual work-.






    Pair work
    

    *Answer key
    Group 1
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓